Kaas & Meer is een sfeervolle winkel in Goirle en biedt een smakelijk en gevarieerd assortiment. De zaak heeft 250 soorten kaas op voorraad en een uitgebreid assortiment wijnen en delicatessen. aaff heeft eigenaar Fred in ’t Ven o.a. geholpen met de herstructurering van zijn onderneming.
Freds ervaring en passie begon op 19-jarige leeftijd met een baan bij een groothandel in buitenlandse kazen. Sinds 2007 runt hij zijn winkel in Goirle. Fred: “Inmiddels zijn we met vijf personen, inclusief mezelf. Daarnaast helpen mijn ouders en kinderen wel eens een handje en mijn vrouw doet de social media. In 2016 werd ik klant bij aaff. Ik laat me onder andere op het gebied van accountancy en fiscale dienstverlening adviseren door het aaff-team dat is gespecialiseerd in food- en (vers)speciaalzaken.”
“Regelmatig spar ik met senior klantadviseur Mark Rebbens over lopende zaken. Afgelopen jaar was het contact intensiever door een herstructurering, waarbij ik mijn eenmanszaak heb ingebracht in een bv. Ik was op een punt gekomen waarop het interessant was, zowel fiscaal als met het oog op risico, om te herstructureren. Zo’n omschakeling van rechtspersoon brengt veel zaken met zich mee die goed geregeld moeten worden.”
Klantadviseur Mark: “We hebben die omschakeling uitvoerig samen besproken en vervolgens vroeg Fred ons om het traject te begeleiden. We hebben geadviseerd over de optimale structuur en ook de fiscale en juridische afhandeling van de herstructurering is door aaff opgepakt. Het ging hierbij om een brede aanpak, waarbij mensen vanuit accountancy, juridisch, fiscaal en klantadvies samenwerkten.”
“Er kwam inderdaad heel wat bij kijken,” vertelt Fred. “Zo hebben we de nieuwe structuur bepaald en met de Belastingdienst overlegd over de inbreng van de eenmanszaak. aaff heeft alle juridische stukken en overeenkomsten verzorgd. Daarnaast hebben we gekeken naar de situatie rond mijn salaris. Die is in een bv anders dan in een eenmanszaak. aaff heeft de salarisoptimalisatie gedaan, de dga-salarisadministratie opgezet, de administratie omgezet naar de bv en de jaarrekeningen opgemaakt. Ook de financiering van het bedrijfspand is omgezet. aaff helpt mij daarnaast ook bij het in beeld brengen van mijn financiële toekomst en bij het opmaken van een testament.”
“Wat ik heel belangrijk vind, is dat aaff mij zoveel mogelijk heeft ontlast. Ik ben graag betrokken bij de financiële kant van de zaak, maar mijn kracht ligt echt in de winkel. Alles is nu optimaal geregeld en afgestemd op mijn toekomstvisie. De omzet stijgt nog steeds en we merken dat klanten beleving en kwaliteit steeds belangrijker vinden. Dus als wij ons best blijven doen, liggen er nog meer kansen.”
aaff is graag overal van betekenis. Door kennis te delen, advies te geven en voor inzicht te zorgen. Wil je meer weten over onze dienstverlening? Neem contact op met onze relatiemanagers.
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws via onze LinkedIn pagina