Spring Kinderopvang is een maatschappelijke kinderopvangorganisatie die professionele, kwalitatief hoogwaardige opvang biedt aan circa achtduizend kinderen van nul tot twaalf jaar. Spring biedt kinderopvang in alle vormen. De kinderopvangorganisatie werkt met ruim achthonderd mensen vanuit circa 110 locaties in Noord-Limburg en Oost-Brabant.
aaff ondersteunde de organisatie juridisch bij een (juridische)herstructurering en waardebepaling van een mogelijke bedrijfsovername. ‘We hebben geen moment spijt gehad van onze keuze aaff in te schakelen.’
Bestuurssecretaris Paul Peters adviseert en ondersteunt de bestuurder en de Raad van Toezicht van Spring Kinderopvang. Mark Udink is directeur bedrijfsvoering en verantwoordelijk voor de (financiële) bedrijfsvoering in de volle breedte. Beide heren waren nauw betrokken bij een fusietraject, waarvoor ze aaff inschakelden.
Udink: “Spring Kinderopvang is een maatschappelijke kinderopvangorganisatie. Wij kiezen uitdrukkelijk voor een bedrijfsvoering waarbij de winst opnieuw wordt geïnvesteerd in de organisatie. Met de winst kunnen we duurzame kwaliteit borgen en innovatie mogelijk maken. Om onze maatschappelijke functie meer recht aan te doen, hebben we twee jaar geleden besloten de (juridische)structuur te herstructureren. Van drie stichtingen en één bv wilden we toe naar één stichting. Om dit traject te begeleiden, hebben we contact gezocht met aaff.”
“Om de juiste partij te vinden, hebben we met drie bureaus gesproken,” vertelt Peters. “De prijs/kwaliteit van aaff gaf voor ons de doorslag en we hebben geen moment spijt gehad van onze keuze. Na onze kennismaking met relatiemanager Peter van Hurk zijn we snel de diepte ingegaan met Rogier Kersten, jurist ondernemingsrecht bij aaff, en senior belastingadviseur Robert Gall. Zelf hadden we al een stappenplan gemaakt en dat hebben we besproken. Door corona is alleen het eerste gesprek fysiek geweest, daarna verliepen de contacten via e-mail en Teams. Het was een uiterst efficiënt traject.”
Spring Kinderopvang koos er bewust voor om zelf de regie te houden gedurende het traject en ook zelf de nodige werkzaamheden te verzorgen. “Maar zo gauw specialistische kennis nodig was, vertrouwden we op de adviseurs van aaff,” gaat Udink verder. “Je merkt aan alles dat juridische en fiscale materie gesneden koek is voor ze. Wat ik fijn vond aan de samenwerking, is dat ze boven op de bal zitten en goed meedenken. We kregen duidelijke adviezen, waarmee we direct iets konden, zonder mitsen en maren. Meestal hadden we dezelfde dag nog het antwoord op onze vragen in huis. De dienstverlening hebben we dan ook als zeer proactief ervaren.”
Het complete herstructureringstraject is goed verlopen. Peters: “Wat ons betreft een vlekkeloos en vloeiend verlopen traject. Alle stukken zijn geformaliseerd door een notaris die aaff aandroeg. Ook dat verliep soepel. Wij zijn met het oog op de toekomst blij om een waardevolle partner als aaff in ons netwerk te hebben. Inmiddels hebben we aaff ook aanbevolen bij een collega-organisatie die met een vergelijkbaar traject bezig is.”
aaff is graag overal van betekenis. Wil je meer weten over onze dienstverlening? Wij maken graag tijd voor een uitgebreide kennismaking. Neem contact op met onze jurist ondernemingsrecht.
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws via onze LinkedIn pagina