Sezgin Avci

In dit interview spreken we met één van de 2000 co-eigenaren van aaff: Sezgin. Hij werkt bijna twee jaar bij ons op kantoor in Ede en Arnhem. Na 11 jaar ondernemerschap heeft hij gekozen voor een vast dienstverband als accountant bij aaff, en dit bevalt hem uitstekend. Sezgin beheert klantrelaties, geeft ze strategische adviezen en werft nieuwe klanten. In dit interview vertelt hij over zijn overstap en de flexibiliteit die hij ervaart om werkt te combineren met zijn vele hobby's. 

Portretfoto Sezgin Avci
Overal van betekenis

Hoe heb je de overstap van ondernemer naar aaff ervaren?  

“Bijna twee jaar geleden ben ik bij aaff begonnen en ik heb het enorm naar mijn zin. Ik krijg de kans om vanuit mijn kracht te werken, door écht te doen waar ik goed in ben: het bouwen aan en onderhouden van klantcontacten. Hiervoor was ik elf jaar lang ondernemer, dus het was wel even wennen in het begin. Maar ook bij aaff krijg ik veel vrijheid en speelt ondernemerschap nog steeds een grote rol. Het grootste verschil is dat ik de eindverantwoordelijkheid nu deel met 2000 co-eigenaren, wat heel fijn is. De organisatie is echt heel goed omgegaan met mijn overstap en ik zit hier helemaal op mijn plek.” 

Wat doe je bij aaff zoal als relatiemanager / adviseur? 

“Ik ben verantwoordelijk voor het contact met de klant en de samenwerking met de backoffice. Mijn focus ligt altijd op het verhogen van de klanttevredenheid. Daarnaast kijk ik samen met de klant naar de toekomst en bespreek ik ideeën die ik aandraag. Ik krijg veel energie van het helpen realiseren van de dromen van ondernemers, zoals het openen van nieuwe locaties of het uitbreiden/reorganiseren van hun diensten. De kennis die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan, komt hierbij goed van pas.

Op een doorsnee dag check ik eerst mijn mail en het werk dat ik onderhanden heb. Ik onderhoud de relaties tussen de ondernemers en mijn collega’s, waarmee we samen streven naar optimale tevredenheid. Ik schat situaties in en weet precies de juiste aandachtspunten te identificeren. Daarnaast geef ik advies aan klanten en schakel ik waar nodig de expertise in van mijn deskundige collega’s. Verder ben ik actief op zoek naar nieuwe relaties en klanten. Dit doe ik via e-mail, telefoon en netwerkborrels. WhatsApp is voor mij trouwens onmisbaar!”

Hoe combineer je hobby’s met je werk bij aaff? 

“Ik geniet van de vrijheid om mijn werk moeiteloos te combineren met mijn vele hobby’s. Na mijn tijd als ondernemer heb ik eindelijk weer innerlijke rust gevonden. Bij aaff draait het om balans: we werken hard maar je privéleven is altijd nummer één. Die filosofie sluit perfect aan bij hoe ik mijn dagen wil invullen. Naast koken en voetbal reis ik graag, en in de toekomst hoop ik mijn muzikale droom waar te maken. Hoewel ik nog geen instrument bespeel, wil ik daar graag verandering in brengen. Gelukkig heb ik ook volop tijd om met mijn kinderen te genieten van het leven.” 

Wat maakt aaff voor jou een aangename plek om te werken? 

“Wat mijn werk zo aangenaam maakt, is de combinatie van flexibiliteit en collegialiteit. De collega’s zijn warm, betrokken en open, waardoor je snel met ze kunt schakelen en ze altijd voor je klaarstaan. Het co-eigenaarschap draagt enorm bij aan deze saamhorigheid. Niemand kijkt weg van een vraag en we zijn voortdurend op zoek naar innovaties en verbetermogelijkheden. Dit past goed bij mij, omdat ik graag help en bijdraag aan elkaars ontwikkeling. We hebben een sterke feedbackcultuur, wat de betrokkenheid binnen de organisatie versterkt en ook richting de klant merkbaar is. 

Daarnaast waardeer ik de duurzaamheidscertificering enorm. Het is belangrijk dat we goed omgaan met de natuur en ik vind het fijn dat we daar zo actief mee bezig zijn. We zoeken ook naar duurzaamheidsoplossingen voor onze klanten en adviseren hen op dat gebied. We hebben zelfs een duurzaamheids-team met gespecialiseerde collega’s.”